UPDATE: Mercedes-AMG Team GetSpeed uit de Superpole na straf in kwalificatie

UPDATE: Mercedes-AMG Team GetSpeed out of Superpole following qualifying penalty

De #17 Mercedes-AMG Team GetSpeed, oorspronkelijk de snelste auto tijdens de kwalificaties in Spa-Francorchamps, is bestraft voor een inbreuk op het pitstopreglement. De auto valt terug naar de achterhoede.

Het team voerde tussen Q3 en Q4 ongeoorloofd werk uit aan de rechterachterkant van de auto, wat in strijd is met het sportreglement. Dat werd in beeld gebracht tijdens de tv-uitzending. Alle tijden van de auto werden geschrapt, waardoor het drietal Martin/Götz/Schiller in de staart van het veld terechtkomt. Een definitieve rangschikking moet nog gepubliceerd worden.

Het voorval betekent goed nieuws voor een andere Mercedes-AMG, aangezien Team Motopark opschuift naar P32 en dus het laatste Superpole-ticket in handen krijgt. Die sessie start vrijdagnamiddag om 15.05 uur.

De volledige beslissing van de stewards leest u hier.